במשרד התחבורה ממשיכים לקדם את היתכנות ההנעה החשמלית , וזאת במחקר, בחינה, חקיקה ותקנות מתאימים , הן לתחום התחבורה הציבורית והן לתחום הרכבים הפרטיים.
תחבורה ציבורית
מוניות חשמליות, מטרת הניסוי: בחינת יכולת השימוש של כלי רכב אלה בתנועה עירונית אופיינית למוניות. דגש מיוחד יינתן לטווח הנסיעה בפועל, זמן ההטענה של הסוללות ותפעול כלי הרכב בתנאים אינטנסיביים וממושכים האופייניים לשימוש במוניות ולנסועתן
ניסוי אוטובוס חשמלי – לנוכח ההשלכות הסביבתיות, הבריאותיות והכלכליות הנובעות מהגברת השימוש ברכב הפרטי, נעשית בחינה מתמדת ולהשוואת התועלות והנזקים של מערכות התחבורה וסוגי התחבורה השונים, ובתווך העירוני בפרט אישור יבוא ותנועה לחמישה אוטובוסים מבוססי קבלי על – רכב שבו אוגרים חשמל באמצעות קבלים ייטען במהירות רבה מאוד (2-3 דקות) אך כמות האנרגיה תהייה מוגבלת ותספיק לנסיעה קצרה בלבד. כתוצאה מכך תוצרת הפעלה של רכב חשמלי עם קבלים שונה מאוד מצורת הפעלתה של רכב שמונע באמצעות סוללות. משרד התחבורה אישר לחברת דן לייבא ולהפעיל חמישה אוטובוסים מבוססים קבלי על בת”א. נכון להיום, ההפעלה מוצלחת ובכוונת המשרד להרחיב השימוש בטכנולוגיה זו
חישמול הרכבת – החיסכון הצפוי למשק עקב חשמול מערך המסילות הארצי מוערך במאות רבות של מיליונים בשנה, חיסכון שנובע מהפחתת השימוש באנרגיה ומירידה בעלויות התחזוקה
פיתוח מערכות הסעת המונים – רכבות קלות מונעות בחשמל בירושלים ובתל אביב התוכניות הבאות הגיעו לידי ביצוע או תכנון מעשי החל בעשור הראשון של המאה ה-21:
הרכבת הקלה בירושלים – כחלק מתוכנית האב לתחבורה של עיריית ירושלים. החל באוגוסט 2011 פועל קו רכבת קלה אחד – הקו האדום ומתוכננים קווים נוספים, כולם חשמליים
רכבת קלה בגוש דן – רכבת קלה שתפעל מתחת לאדמה בחלקה, מתוכננת במסגרת מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הקו האדום הוא קו הרכבת הראשון שאמור להיחנך ב-2023 ולאחריו מתוכננים קוים נוספים, כולם חשמליים
פרטי
אישור תנועת רכב חשמלי זעיר (קוואדרוסייקל) חשיבות השימוש בכלי רכב חשמליים זעירים עולה ביתר שאת בשנים האחרונות, תקנות התעבורה תוקנו, נוספה קטגוריה L7e והוסדרה תנועתם של כלי רכב אלה במרחב העירוני.
אופנועים חשמליים – מדינת ישראל מתאפיינת בצפיפות אוכלוסין גבוהה ובתנועת יוממים המסתמכת בעיקרה על כלי רכב פרטיים, משרד התחבורה רואה בשימוש בכלי רכב אישיים למיניהם פתרון מעשי לצמצום הגודש. שימוש נרחב ברכב דו-גלגלי צפוי לצמצם במידה משמעותית את הגודש בדרכים וכן את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
קטנועים חשמליים לבוחני אגף הרישוי – במסגרת מדיניות הממשלה להפחתת זיהום האוויר מכלי רכב ועל פי תוכנית משרד התחבורה לעודד תנועת כלי רכב בהנעות חלופיות, אנו מבקשים להסב גם מספר רב ככל האפשר של כלי רכב ממשלתיים
אופנועים חשמליים לכוחות הבטחון – יחידת המדען הראשי, אגף הרכב במשרד התחבורה ומינהלת תחליפי דלקים במשרד רוה”מ יבצעו ניסוי שדה לאופנוע חשמלי מתוצרת ZERO ארה”ב על מנת לבחון טווח נסיעה בפועל במהירויות שונות ובתוואי דרך מגוונים, מהירות טעינה, משך הזמן טעינה מלאה וכו’
.